Pyszni ludzie pójdą do piekła – Tim Conway

Pyszni ludzie absolutnie będą zaciskać swoje zęby i pójdą do piekła. Pozwól, że ci coś powiem. I jest to o powodzie, dla którego większość mężczyzn i kobiet na tym świecie nie są teraz zbawieni. Czy wiesz dlaczego nie są? Ponieważ ludzie chcą uczynić Boga swoim dłużnikiem. Ludzie chcą być Bogiem! Chcą oni postawić Boga w pozycji, w której On jest im coś dłużny. I kiedy mogą to wypracować, mogą być dobrzy, to Bóg jest im to dłużny. Och, jak często ja to widzę.

„Och, ale ja się pomodliłem, pomodliłem się. Zrobiłem to!” Ja spotkałem ludzi, którzy są tak źli na to, że nie dostali tego, czego chcieli od Boga, po wszystkim dobru, które uczynili, po wszystkim co Mu usłużyli, po tylu modlitwach do Niego, po wszystkim co zrobili. I oni pościli i oni dawali. I Boże, oni są jak starszy brat, nieprawdaż? Mówią: „Mi się należy tuczne cielę, ty ojcze nie dałeś mi nawet koźlęcia”.  Oni chcą postawić Boga w miejsce, gdzie On jest im coś dłużny. Posłuchaj mnie, w tym jest cała rzecz: To ludzka pycha nie pozwala człowiekowi poddać się sprawiedliwości Boga. Czy wiesz dlaczego tak jest? Ponieważ ludzie są tak zdeterminowani by wierzyć, że są dobrzy, że pójdą za to do piekła. Oni są tak zdeterminowani by wierzyć, że są dobrzy, że Bóg jest im coś dłużny, są oni tak zdeterminowani by wierzyć, że dziadek i babcia byli dobrymi ludźmi i że zasługują oni na bycie w niebie. Są oni tak zdeterminowani by wierzyć, że zasługują na niebo, że są ludźmi o dobrym sercu. A wiesz co robi ewangelia? Wiesz co robi Chrystus? Czy wiesz dlaczego oni znienawidzili Chrystusa? Ponieważ powiedział im prawdę. Żeby ktokolwiek mógł poddać się sprawiedliwości Boga, ludzie muszą ukorzyć się i zmierzyć się twarzą w twarz z faktem, że nie są oni sprawiedliwi, że nie są dobrymi ludźmi. Pyszni synowie Adama muszą zaakceptować to, że sprawiedliwość pochodzi wyłącznie od Boga, a żeby to zrobić, muszą przyznać się, że nie mają oni żadnej swojej własnej sprawiedliwości. Muszą przyznać, że są grzesznikami, że są nikczemni, że są źli, że nie są dobrzy, że nie są mili, nie zasługują na podziw, na honor,  nie są do zaakceptowania, nie znaczą nic, nie są wartościowi, nie są cudowni.

Ludzie opuszczają swoją własną sprawiedliwość tylko wtedy, gdy Bóg ich łamie i kiedy przychodzą twarzą w twarz do wstrząsającej rzeczywistości, że nie posiadają nic akceptowalnego, co mogliby zaofiarować Bogu od siebie. I pyszni ludzie absolutnie będą zaciskać swoje zęby i pójdą do piekła, trzymając się swojej własnej sprawiedliwości. W tym tkwi problem. I kiedy to mówiłem, wiedziałem, że niektórzy z was, którzy tutaj siedzą, mówią: „Nie jestem taki zły, nie jestem taki nikczemny”.

Pytasz się ludzi: „Jesteś zły?”
„Nie. Wiem, że grzeszę, ale nie jestem zły. Wiesz, ludzie tacy jak Adolf Hitler, oni są źli”.
„Jesteś nikczemny?”
„Nie, to przecież ta sama kategoria: źli ludzie, nikczemni ludzie, wiesz, to tacy ludzie, którzy zbierają się na orgie… ”.
Czy nie rozumiesz co mówi Pismo? „Wszyscy zgrzeszyli, i brak im chwały Bożej, a karą za grzech jest śmierć”. Bóg nigdy nie wrzucił dobrego człowieka do piekła. „Karą za grzech jest śmierć”. Powiesz: „Ale to było tylko małe kłamstwo”. To jest śmierć. Jesteś nikczemny z natury. Nikczemny, bezwartościowy, nie masz upodobania Boga, jesteś po prostu słomą do spalenia. Dopóki tego sobie nie uświadomisz i nie zmierzysz się z tym twarzą w twarz, sprawiedliwość Chrystusa nie będzie znaczyła nic. Nie będzie miała żadnej wartości. Większość ludzi na tym świecie nie pogodzi się z tym. Ale jeśli jesteś nikczemny, jeśli chcesz uciec od grzechu, jeśli szukasz odpowiedzi, szukasz nadziei, jeśli szukasz ratunku, jeśli szukasz zbawienia, oto jest. Jak przechodzi to od Chrystusa do mnie? Przez wiarę.

Zapytasz: „Jak to się może stać?” Ponieważ Bóg powiedział, że tak się stanie. A Bóg robi następującą rzecz: w momencie w którym pokładasz swoją wiarę w Chrystusie, całe chwalebne dzieło Chrystusa zostaje przeniesione na twoje konto. To jest usprawiedliwienie. To jest serce naszej ewangelii.

I pyszni ludzie będą absolutnie zaciskać swoje zęby pójdą do piekła [trzymając się swojej własnej sprawiedliwości].

Skomentuj

