Jezus chce tę różę! (Matt Chandler)

I wtedy powstał kaznodzieja i powiedział: „Dzisiaj będę mówił o seksie”. Natychmiast przestraszyłem się, że może nie być ciekawie, pomyślałem, że może być kłopot. Wziął on czerwoną różę, wąchał ją, pokazał jak piękny to kwiat i wyrzucił ją w tłum. Powiedział, żeby każdy ją powąchał (było nas około tysiąca osób – prawie cała uczelnia). „Powąchajcie różę, dotykajcie ją, gładźcie jej płatki – róbcie to, a ja przez ten czas będę nauczał. I zaczął on coś, co do tego dnia wciąż niepokoi moje serce – było to jedno z najgorszych, najokropniejszych wyjaśnień tego, czym jest seks, a czym nie jest, jakich kiedykolwiek wysłuchałem. Było to w najlepszym przypadku zastraszanie. Było to jak: „Nie chcesz kiły, prawda? Każdy się uśmiecha i ma dobrą zabawę dopóki nie pojawi się wrzód na ustach, prawda?” Więc mając obok siebie Kim (kobietę żyjącą w pozamałżeńskim związku – przyp. tłum.) myślę sobie: „Co ty wyprawiasz, co ty wyprawiasz?” A kiedy kończy swoje przemówienie, mówi: „Gdzie jest moja róża, gdzie ona jest?”. Ktoś przyniósł ją: była ona całkowicie połamana, pognieciona, płatki powypadały, a on podnosi ją i podsumowując swoje przemówienie podniósł tę różę i powiedział: „No popatrzcie – kto by chciał wziąć coś takiego? Kto by chciał taką różę?” I pamiętam jak odczułem wtedy złość, uczucie że naprawdę chciałem go skrzywdzić – prawdziwa złość. I było to wszystko, co mogłem uczynić, by nie wykrzyczeć: „Jezus chce tę różę!” To jest całe sedno Ewangelii – że to Jezus chcę tę różę. Że Bóg „Tego, który nie znał grzechu, za nas grzechem uczynił, abyśmy w nim stali się sprawiedliwością Bożą”; „że kiedy byliśmy jeszcze grzesznikami, Chrystus za nas umarł”. Ty nawet nie nauczasz podstaw naszej wiary!

Z: Jesus Wants the Rose http://www.youtube.com/watch?v=o-zR3h2UsR4



Skomentuj

