Zepsute serce (Paul Washer)

Przejdźmy do Galacjan 3:10 „Przeklęty każdy, kto nie wytrwa w pełnieniu wszystkiego, co jest napisane w księdze zakonu”. Teraz powiem wam o was i o mnie przed poznaniem Chrystusa. Powiem o kilku naprawdę trudnych rzeczach. Powiem o tym po to, abyście zrozumieli co Jezus tak naprawdę dla was uczynił. „Przeklęty każdy, kto nie wytrwa w pełnieniu wszystkiego, co jest napisane w księdze zakonu”. To ty i ja – pod przekleństwem. Ten, kto złamał jedno przykazanie, jest winny ich wszystkich, a prawda jest taka, że złamaliśmy wszystkie przykazania prawa. Nie ma ani jednego przykazania, którego w jakiś sposób nie złamaliśmy. Biblia mówi, że z tego powodu jesteśmy pod przekleństwem. Przed poznaniem Chrystusa jesteśmy pod przekleństwem. Być pod przekleństwem oznacza być wyklętym, odciętym od Boga i od Jego ludzi. Ale moim zdaniem najlepiej opisać to w ten sposób: być pod przekleństwem oznacza, że przed całymi świętymi niebiosami, przed tymi błogosławionymi stworzeniami, które mieszkają w obecności Boga – ty i ja jesteśmy tak splugawieni, tak ciemni, tak odrzucający, tak spaczeni, tak wstrętni przed wszystkimi z nich, że ostatnią rzeczą jaką byśmy usłyszeli, jak weszlibyśmy do piekła, byłoby całe stworzenie powstające z miejsca oklaskując i chwaląc Boga, za to, że pozbył się nas z ziemi. Oto jak źli są ludzie. A jeśli to ci się nie podoba, to Ewangelia również nie może ci się podobać. To jest rzeczywistość naszego grzechu. Powiesz: „Po co bracie Paul mówisz o tym?” Bo chcę, byście kochali Boga. Chcę, byście docenili Ewangelię. Bogacz nie podziękowałby mi za zwykłą kanapkę, umierający człowiek pocałowałby moją rękę, gdybym dał mu taki posiłek. Widzicie, im bardziej uświadomimy sobie jak ciemni, spaczeni, skrzywieni, pokręceni, splugawieni i wstrętni byliśmy przed naszym przyjściem do Chrystusa, tym bardziej możemy radować się za to co Chrystus uczynił dla nas, zwłaszcza dlatego, że wiemy iż On musiał ponieść to w naszym miejscu. Chrystus poniósł przekleństwo, On poniósł przekleństwo. On cierpiał przekleństwo, które było moje. Cierpiał On wasze przekleństwo, widzicie to? Jakąż cenę zapłacił! Kiedy to zrozumiesz, już nigdy nie będziesz wątpić w to czy kocha cię czy nie. Jeśli zrobił to, zrobi wszystko inne. Aby pomóc wam w zrozumieniu czym było dla Chrystusa cierpienie pod naszym przekleństwem, przejdźmy teraz do Błogosławieństw w Mateusza 5. Wywróćmy do góry nogami te Błogosławieństwa, ponieważ Błogosławieństwa mówią o tym jak Bóg błogosławi. Zobaczmy czego możemy nauczyć się o krzyżu, jeśli powiemy o przeciwieństwie Błogosławieństw. Czytamy, że błogosławieni otrzymają Królestwo Niebios: „Błogosławieni ubodzy w duchu, albowiem ich jest Królestwo Niebios”, ale przeklętym wstęp jest odmówiony. Widzicie? Macie Królestwo Niebios, bo Chrystus poniósł przekleństwo i odmówiono Mu wstępu kiedy krzyczał: „Boże mój Boże, czemuś Mnie opuścił?” Widzicie, za każdym razem kiedy ktoś was zapyta: „Jak się masz?” możesz odpowiedzieć: „Jestem błogosławiony”, ale uświadom sobie, że jesteś błogosławiony tylko dlatego, że On był przeklęty. Nadaje to całkiem nowego znaczenia, prawda? To odcina wszelką powierzchowność. Błogosławieni otrzymują boską pociechę, przeklęci są obiektami boskiego gniewu. Paweł mówi o pocieszeniu, które otrzymał i dlatego może on pocieszać innych. Psalm 103 mówi o Bożym pocieszeniu dla wierzącego. Wierzący może być pocieszony tylko dlatego, że Chrystus był przeklęty na tym drzewie. Błogosławieni są nasyceni, przeklęci są żałośni i nędzni. Błogosławieni otrzymują miłosierdzie, przeklęci są potępieni bez litości. Tylko dzisiaj, pomiędzy tym jak wstałem i przyszedłem do kościoła, zgrzeszyłem wystarczająco dużo by umrzeć. Otrzymałem miłosierdzie tylko dlatego, że On został powieszony na tym drzewie. Błogosławieni będą widzieć Boga, przeklęci są odcięci od Jego obecności. Błogosławieni są synami i córkami Boga, przeklęci są wyparci w pohańbieniu. „Boże mój Boże, czemuś Mnie opuścił”. Było tak dlatego, że na tym drzewie święty Syn Boży poniósł nasz grzech i nasze przekleństwo, został On potraktowany jak my powinniśmy zostać potraktowani przed Bogiem.

Całe Kazanie o Ewangelii Jezusa Chrystusa

Skomentuj

