Kłopoty w Bożym planie (Charles Spurgeon)

„Poprowadził ich drogą prostą” Psalm 107,7

Zmienne doświadczenie często prowadzi zaniepokojonego wierzącego do zadawania pytania: „Dlaczego jest tak ze mną?” Szukałem światła, ale oto ciemność przyszła; szukałem pokoju, ale kłopoty nadeszły. Jeszcze wczoraj mogłem z łatwością przeczytać swój tytuł; dzisiaj dowody są zaciemnione, a nadzieje zasłoniły chmury. Wczoraj mogłem wspinać się na szczyt góry Pizga podziwiając z niej widoki i mieć pewną radość odnośnie przyszłego dziedzictwa. Dzisiaj mój duch jest pozbawiony nadziei, nie mam radości, ale wiele zmartwień. Czy jest to częścią Bożego planu dla mnie? Czy w ten sposób Bóg może przyprowadzić mnie do nieba? Tak. Zaćmienie twojej wiary, ciemność twojego umysłu, osłabnięcie nadziei – wszystkie te rzeczy są częściami Bożego sposobu byś mógł dojrzeć do największego dziedzictwa, do którego wkrótce wkroczysz. Próby te mają na celu próbowanie i wzmacnianie twojej wiary – są to fale, które omywają cię na skale – są to wiatry, które niosą twoją łódź coraz szybciej w kierunku nieba. Dawid śpiewał, że Bóg przywiódł go do upragnionej przystani, tak samo może być i z tobą. Przez chwałę i hańbę, przez zniesławienie i przez dobrą sławę, w obfitości i w biedzie, w radości i w niedoli, w prześladowaniach i w pokoju: te wszystkie rzeczy podtrzymują życie naszych dusz, a każda z nich pomaga nam w naszej drodze. O, nie myśl wierzący człowieku, że twoje smutki nie znajdują się w Bożym planie. Są one potrzebną jego częścią. „Przez wiele ucisków trzeba nam wejść do królestwa Bożego”. Naucz się zatem uznawać to za najwyższą radość, gdy rozmaite próby przechodzisz.

O, niech uspokoi się ma drżąca dusza,
I niech czeka na Twą mądrą wolę świętą!
Nie widzę Panie jaki cel jest tego
Ale jest dobrze, bo panujesz Ty.

Skomentuj

