Nie pokładam nadziei w sobie lecz w Chrystusie – Paul Washer

Napisy: kliknij YouTube –> CC

Reklamy

7 komentarzy

  1. Kazimierz Serafin said,

    Październik 25, 2011 @ 7:50 pm

    >I wszystko dla mnie oparte jest w bezwarunkowej miłości mojego zbawiciela<

    Ciekawy jestem,czy jest pokrycie tych słów w życiu Pana pastora?Czy Pan Pastor uznaje DZIESIĘĆ PRZYKAZAŃ,tak na początek zapytam?Bo, jeżeli nie, to to co mówi, to moim zdaniem tylko słowa i tylko słowa!

  2. purytanin said,

    Październik 25, 2011 @ 9:15 pm

    A czy chrześcijanin jest zobowiązany do przestrzegania wszystkich przepisów starotestamentowego Prawa? Co np. z obrzezaniem? Nie, uczniów Jezusa obowiązują przykazania Jezusa, a nie przykazania dane Izraelowi.

    Gal. 5,3
    „I raz jeszcze oświadczam każdemu człowiekowi, który poddaje się obrzezaniu: jest on zobowiązany zachować wszystkie przepisy Prawa.”

    Jeśli chcesz przestrzegać Prawa, nie ma problemu. Ale jeśli ktoś nie widzi takiej potrzeby, to osądzanie takiego człowieka jest nieuzasadnione:

    Rzym. 14,5
    Jeden robi różnicę między dniem a dniem, drugi zaś każdy dzień ocenia jednakowo; niechaj każdy pozostanie przy swoim zdaniu.

    Przykazania Dekalogu obowiązują nas w takim sensie, w jakim Nowy Testament utrzymuje ich aktualność. A Nowy Testament nie mówi nic, że to akurat sobotę należy przeznaczyć na całkowity wypoczynek, dlatego też uważam, że nie ma takiej potrzeby. Nie słyszałem nigdy by Paul Washer wypowiadał się na ten temat – widocznie uznał, że nie jest to kwestia istotna, bo

    „Niechże was tedy nikt nie sądzi z powodu […] sabatu. Wszystko to są tylko cienie rzeczy przyszłych; rzeczywistością natomiast jest Chrystus.” (Kol. 2,16-17)

  3. purus said,

    Październik 26, 2011 @ 5:13 pm

    Oj, Purytanin, Purytanin… wcale nie jesteś takim purytaninem, na jakiego się kreujesz… To, co piszesz, to stosunkowo nowa w protestantyzmie nauka: lekceważenie dekalogu i zastępowanie go jakimś rzekomo odmiennym prawem Chrystusowym. Skoro Ty nazywasz sekciarzami niektóre wyznania z powodu ich nowych nauk dodanych do ewangelii (vide adwentyści), to ja na podstawie tej nowej nauki dodanej do ewangelii przez Ciebie (i Twoich duchowych poprzedników) sekciarzem mam prawo nazwać Ciebie. Tylko czy to mądre obrzucać się nawzajem takimi terminami? Sam osądź, człowiecze, i przestań zachowywać się jak rozbisurmanione dziecko, bo poziom, jaki reprezentujesz, to dziecinada i żenada. Nazywanie się chrześcijaninem i purytaninem nic Ci nie pomoże. Dorośnij, chłopie.

    PS Domyślam się, że tego posta raczej nie opublikujesz, ale trudno… Bóg widzi…

  4. purus said,

    Październik 26, 2011 @ 5:24 pm

    PPS Filmik bardzo mi się podoba. Lubię kazania Washera (i Spurgeona), więc dziękuję za ten materiał.

  5. Kazimierz Serafin said,

    Październik 26, 2011 @ 6:03 pm

    Moim zdaniem wiersze z Ezechiel 45,16-17,

    (16) Cały lud pospolity jest obowiązany składać tę daninę księciu Izraela. (17) Na księciu spoczywa troska o składanie całopaleń, ofiary z pokarmów, ofiary z płynów w dni świąteczne, w nowie, w sabaty i we wszystkie dni uroczyste domu izraelskiego: On ma się troszczyć o ofiary zagrzeszne i pokarmów, o całopalenia i ofiarę pojednania, aby dokonać przebłagania za dom izraelski.

    korespondują z Kol.2,16-17

    (16) Niechże was tedy nikt nie sądzi z powodu pokarmu i napoju albo z powodu święta lub nowiu księżyca bądź sabatu. (17) Wszystko to są tylko cienie rzeczy przyszłych; rzeczywistością natomiast jest Chrystus.

    W Księdze Ezechiela jest informacja o tych samych ofiarach z pokarmów,napojów,ofiarach zagrzesznych składanych w dni świąteczne,w nowie,w szabaty o których jest mowa w liście do Kolosan,które to Paweł nazywa cieniami,natomiast ofiarę Mesjasza,nazywa rzeczywistością.
    Porównując te wszystkie wiersze interpretatorzy Pisma Świętego nie mają absolutnie żadnych szans na inną egzegezę Kol.2,16-17.
    Pozdrawiam. Kazimierz Serafin.

  6. purytanin said,

    Październik 26, 2011 @ 10:32 pm

    @purus
    Problem polega na tym, że nauka o obowiązku zachowywania niedzieli nie znajduje się w Piśmie, natomiast Prawo starotestamentowe przeminęło, niezależnie czy dawni purytanie uważali podobnie czy inaczej. Ale jak mówi List do Rzymian, zachowywanie jednego dnia czy innego nie ma znaczenia.
    Adwentyzm natomiast dodaje do Biblii wiele nauk, takich jak np. znak Bestii jako zachowywanie niedzieli (w czasach przyszłych) i inne nauki Ellen White, które to nauki są bardzo ekskluzywne, czyli mówiąc prościej, sekciarskie.
    P.S. Nie chcę kontynuować tutaj dyskusji o szabacie, bo nie o tym jest tematyka wpisu. O szabacie są inne wpisy i tam zapraszam do dyskusji.

  7. Jurek said,

    Październik 27, 2011 @ 3:29 pm

    Do Kazimierza Serafina
    Pod artykułem https://purytanin.wordpress.com/2010/02/10/szabat-czy-obowiazuje-chrzescijan/ już kiedyś powoływałeś się na wersety z Ezechiela i dostałeś odpowiedź na którą nie raczyłeś odpowiedzieć (mimo, że potem wypowiadałeś się pod tamtym wątkiem). I teraz, jak gdyby nigdy nic, powtarzasz swoje wypowiedzi. To są objawy trollowania.


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: