Bradley E. Manning

Bradley E. Manning (ur. 17 grudnia 1987 w Crescent w Oklahomie) – Private First Class (odpowiednik starszego szeregowego wojska polskiego) armii Stanów Zjednoczonych, haker, aresztowany w maju 2010 za wyniesienie tajnych dokumentów amerykańskich. Czeka na wyrok sądu.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Bradley_Manning

Weteran wojny w Wietnamie:

„Moje zdanie o Bradley’u Manningu jest takie: Jest to bardzo odważny młody człowiek, który mając 22 lata zrobił to, czego ja nie odważyłem się podczas wojny w Wietnamie”.

Relacja żołnierza, który próbował udzielić pomocy medycznej rannym dzieciom w Iraku (czego dowództwo mu zabroniło):

„Nie strzelałem tamtego dnia, nie zastrzeliłem tamtych ludzi, ale bycie częścią systemu, który robi to ludziom w Iraku, jest obrzydliwe i boli. Po tym dniu trudno było mi usprawiedliwić bycie żołnierzem w Iraku. Już nigdy nie zostałbym ponownie żołnierzem dla amerykańskiego rządu. Jest to zbyt brudne”.

Manning może spędzić resztę życia za kratkami. Amerykańscy dowódcy, którzy zamordowali 11 cywilów (w tym dzieci), „wypełnili należycie swoje zadanie”.

Polecam artykuł z bloga: http://kefir2010.wordpress.com/2013/02/23/zolnierz-bradley-manning-ujawnil-swiatu-zbrodnie-wojenne-nato-grozi-mu-kara-smierci/

1 komentarz

  1. objection said,

    Marzec 17, 2013 @ 10:04 pm

    prawdziwi bohaterowie sa w wiezieniach albo kilka metrow pod ziemia, natomiast kolaboranci w pierwszych rzedach z obrazkami na klapie marynarki i z wladzami


Skomentuj

