O stronie

Na stronie tej zamieszczam artykuły, które uważam, że są istotne dla chrześcijańskiej wiary.

Bardzo ubolewam nad stanem większości kościołów protestanckich Polsce, a w szczególności o wprost przerażająco daleko posuniętym ekumenizmem z Kościołem Katolickim. Nie w ten sposób chrześcijanie powinni się jednoczyć. Tylko poprzez znajomość Słowa Bożego, Kościół (czyli ciało Chrystusa, a nie jakaś organizacja) może wzrastać. I właśnie przybliżaniu i wyjaśnianiu Biblii poświęcam swój czas w tworzeniu tego bloga.

Reklamy

64 Komentarze

  1. Adam.S said,

    Lipiec 4, 2009 @ 4:52 pm

    Naprawdę jest dobra, niech Pan ci błogosławi w dalszej pracy ku Jego chwale i dla naszego wspólnego zbudowania

  2. Piotr z Olsztyna said,

    Wrzesień 8, 2009 @ 9:50 pm

    Hej tu Piotr z Olsztyna. Zapomniałem twojego imienia, ale Radek powiedział że to ty prowadzisz tą stronę. Byliście u nas na nabożeństwie w Olsztynie w KChB, a później u nas na obiedzie i odwoziłem was na dworzec. Dzięki za tą twoją prace jaką wykonujesz na blogu. Nie znam angielskiego i te tłumaczenia bardzo się przydają. Właśnie ktoś mi polecił Paula Washera i tak znalazłem się na twojej stronie bo nigdzie indziej nie znajduje tak wiele jego materiałów. Jeszcze raz dzięki i proszę daj znać czy to jesteś właśnie ty.
    Pozdrawiam Piotr z Olsztyna

  3. czytelnik said,

    Październik 30, 2009 @ 8:17 am

    Strona jest Ciekawa ale zawiera też troche nieprawdziwych informacji np. na temat Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego

  4. purytanin said,

    Październik 30, 2009 @ 4:44 pm

    Na przykład?

  5. 7adwent said,

    Listopad 28, 2009 @ 5:56 pm

    Np. To ze Adwentyści nauczająz e Pisma E.G. White stoja na równi z Biblia,

    To , że Adwentyści nauczają, ze sa zbawieni z uczynków, te i wiele innych kłamstw mozna znalezc w czesci tego blogu poswieconej Kosciołowi Adwentystów.

  6. pytanie said,

    Grudzień 8, 2009 @ 5:20 pm

    Skąd masz takie wiadomości o Billy Grahamie, trochę nie poparte niczym po za czytaniem tekstu który wymyślony. Poza tym strona jest super :)

  7. purytanin said,

    Grudzień 8, 2009 @ 5:42 pm

    BG to wilk w owczej skórze.

    Billy Graham:
    „Papież Jan Paweł II jest największym światowym ewangelistą. Uświadomiłem sobie, że moje wierzenia są zasadniczo takie same jak wierzenia ortodoksyjnych rzymskich katolików.”

    „It was my privilege to meet with him at the Vatican on various occasions, and I will always remember his personal warmth to me and his deep interest in our ministry. In his own way, he saw himself as an evangelist, traveling far more than any other Pope to rally the faithful and call non-believers to commitment. He was convinced that the complex problems of our world are ultimately moral and spiritual in nature, and only Christ can set us free from the shackles of sin and greed and violence. His courage and perseverance in the face of advancing age and illness were an inspiration to millions – including me. Pope John Paul II is ‚the world’s greatest evangelist. I’ve found that my beliefs are essentially the same as those of orthodox Roman Catholics.”

    Źródło: http://stevenjcamp.blogspot.com/search?q=Billy+Graham

  8. Pedro said,

    Marzec 2, 2010 @ 10:00 pm

    Wielkie dzięki za serce włożone w tą błogosławioną inicjatywę. Mimo, że jestem zielonoświątkowcem szczerze cieszę się z powodu konstruktywnej krytyki nurtu pentekostalnego. Widzę wiele nadużyć w ruchu zielonoświątkowym, których jako wyznawca Chrystusa nie mogę tolerować. Niemniej jednak z całą stanowczością podkreślam, że chrzest w Duchu Świętym jest wspaniałym błogosławieństwem na drodze do uświęcenia. Oby więcej ludzi, którzy ze szczerym sercem przykładają starań do oczyszczania nauki Kościoła Jezusa Chrystusa. Niech Pan Jezus Chrystus błogosławi Cię!

  9. czytelnik said,

    Lipiec 11, 2010 @ 6:54 pm

    Zgadzam się z przestrzeganiem przed ekumenią, bardzo jest to aktualnie potrzebne. Mam jednak pytanie czym można wg Biblii uzasadnić modlitwę do Ducha Świętego?

  10. purytanin said,

    Lipiec 16, 2010 @ 8:25 pm

    Duch Święty pomaga nam modlić się do Ojca w imieniu Jezusa. To dzięki niemu nasze modlitwy mogą być zaakceptowane przez Boga. Jest On Osobą Trójcy Świętej, więc nie widzę jakichś problemów by prosić Ducha Świętego o to by objawił nam więcej z Chrystusa. Powinniśmy również prosić o coraz większą manifestację Ducha Świętego w naszym życiu. Generalnie modlimy się do Boga Ojca – tak nas nauczył Chrystus, ale nie możemy pomijać żadnych Osób Trójcy w naszych modlitwach.

  11. Meszaret said,

    Wrzesień 21, 2010 @ 8:42 am

    Zastanawiam się kiedy to w końcu protestanci wezmą się za siebie. Coraz częściej widać, jak czepiają się siebie nawzajem. I walczą ze sobą wykazując nawzajem błędy…

    Kościół Katolicki jako trwa nie przerwanie od początku, przypomnę 2000 lat. Oczywiście w tym czasie zostało popełnionych wiele błędów i nadużyć, ale jakoś sobie nie przypominam, by ktokolwiek inny przepraszał za to jak Jan Paweł II. Jakoś nie słychać tego z ust pastorów czy innych nauczycieli.

    Boli mnie to bardzo, że wyznawca Chrystusa tak zionie nienawiścią. Nikt nie każe Ci się nawracać na katolicyzm. Ale może zostaw to Bogu.

    A co do Eucharystii, to ciekawa sprawa bo jakoś demony umieją rozrónić hostię od Ciała Pańskiego, a ludzie nie… Poczytaj sobie J 6 gdyby Jezus mówił o Ciele swoim jako symbolu, raczej dał by to do zrozumienia swoim słuchaczom. Pamiętasz byli żydami, więc krew i spożywanie czyjegoś ciała było czymś nie do pomyślenia. Część uczniów Jezusa wówczas odeszła, dlaczego Jezus, nie biegł za nimi i nie tłumaczył im tego?

    Pamiętam o Tobie i wszystkich tych, których oczy są na uwięzi.

    P.S Może to świadectwo da Ci do myślenia:
    http://katolik.us/viewtopic.php?p=8482#8482

  12. Meszaret said,

    Wrzesień 21, 2010 @ 9:07 am

    Kiedyś słyszałem takie piękne zdanie.
    Jaka była różnica między Lutrem i Franciszkiem z Asyżu? Obaj chcieli odnowy Kościoła, powrotu do ideału pierwszych chrześcijan. Co ich różniło, skoro tyle mieli wspólnych cech. Franciszek zaczął naprawę Kościoła od siebie, a Luter skoncentrował się na innych.

    Ciekawy jestem czy kiedykolwiek zastanawialiście się, co by było gdyby okazało się, że to co głosi KK jest prawdą (sprawa Eucharystii, prymatu, itp.) Oj to dopiero byłby problem. Ale na szczęście 30 tys. różnych denominacji zna całą prawdę i wiernie jej służy. Tylko problem która to ta najwłaściwsza…

    Cum Deo…

  13. Meszaret said,

    Wrzesień 21, 2010 @ 9:13 am

    Czy takie rzeczy czyni szatan, by zwieźć nic nie podejrzewających ludzi?
    http://dzieckonmp.wordpress.com/2010/02/08/cud-eucharystyczny-w-argentynie/

    …takich doniesień i świadectw można znaleźć o wiele więcej.

  14. purytanin said,

    Wrzesień 21, 2010 @ 5:59 pm

    Czy takie rzeczy czyni szatan, by zwieźć nic nie podejrzewających ludzi?

    „Powstaną bowiem fałszywi mesjasze i fałszywi prorocy i czynić będą znaki i cuda, aby o ile można, zwieść wybranych” (Mat. 13:22)

    Zapewniam cię Meszaret, że nie mam nienawiści do katolików, a wielką miłość. Są oni zwiedzeni i oddają cześć stworzeniu (Maryji, świętym, papieżowi) zamiast Bogu. Są na drodze na potępienie – brakiem miłości byłoby gdybym chwalił papieża za to, że czyni bałwochwalstwo i prowadzi ludzi na zatracenie – kapujesz już?

    Ale na szczęście 30 tys. różnych denominacji zna całą prawdę i wiernie jej służy. Tylko problem która to ta najwłaściwsza…

    Ja nie znam wielu denominacji, w Polsce jest kilka biblijnych wyznań. Jeśli chcesz, mogę podać ci ich nazwy, przejdź się do ich zborów i porównasz gdzie głoszona jest Ewangelia a gdzie głoszona jest elokwencja, filozofia i krasomóstwo,

    „Oni są ze świata; dlatego mówią, jak świat mówi, i świat ich słucha. My jesteśmy z Boga ; kto zna Boga, słucha nas, kto nie jest z Boga, nie słucha nas. Po tym poznajemy ducha prawdy i ducha fałszu.” (1 Jana 4:5-6)

  15. Meszaret said,

    Wrzesień 21, 2010 @ 7:17 pm

    Byłem w kilku zborach i fakt Słowo Boże jest głoszone z mocą. Jednak, niestety, niewielu „biblijnych” chrześcijan wie, że także to samo jest w KK. Zapraszam do zapoznania się choćby z o. Augustynem Pelanowskim, ale nie tylko on.
    Co do oddawania czci stworzeniom, to dla zapoznania z tematem warto sięgnąć nie po „szmatławce” katolickie, ale po Katechizm Kościoła Katolickiego albo Dokumenty Soborowe
    Co do Eucharystii to przypomnę, że spośród samych protestantów istnieje podział (Luter, Kalwin, Zwingli). Luter twierdził, że woli przyjmować samo ciało z papistami, niż jeść sam chleb i pić wino z Kalwinem. Czyli ten sam facet, który położył fundament pod reformację był zwiedziony.
    Dla mnie najdziwniejsze w interpretowaniu Pisma Świętego, jakie widziałem m.in. na jednym z filmików, jest to, że tu stosujecie literalnie (bo tak jest napisane w Apokalipsie), a w przypadku słów Jezusa, to już tylko symbol. Gdzie logika i konsekwencja, przecież całe Pismo przez Boga jest natchnione i pożyteczne do nauki, do wykrywania błędów, do poprawy, do wychowania w sprawiedliwości, aby człowiek Boży był doskonały, do wszelkiego dobrego dzieła przygotowany. (2 Tm 3:16)
    A skoro według Ciebie Niewiasta z Apokalipsy (Obj 17:3-6) to KK, to kim jest inna niewiasta z Obj 12:1-6.

  16. Daniel 9 said,

    Wrzesień 23, 2010 @ 7:18 am

    Meszaret Niewiasta z 12 Rozdziału Apokalipsy to wierny Bogu Koscił Bozy istniejący na przestrzeni wiekow

  17. purytanin said,

    Wrzesień 23, 2010 @ 8:22 pm

    Meszaret,

    Niewiasta z 12 Rozdziału Apokalipsy to Izrael.

    Jezus wielokrotnie używał figur mowy, powiedział, że jest Dobrym Pasterzem, Bramą, Drogą itp.

    Jezus dokonał ofiary RAZ na ZAWSZE, a więc wszelkie ofiary PO Jego ofierze są w istocie mówieniem, że Jego ofiara była niewystarczająca. Poczytaj: http://www.gotquestions.org/Polski/Swieta-Eucharystia.html

  18. Meszaret said,

    Wrzesień 25, 2010 @ 7:19 pm

    Polecam lekturę:
    http://www.apologetyka.katolik.pl/dyskusje-z-chrzescijanskimi-pogladami/protestantyzm/175/688-eucharystia-kryzys-wiary-czy-pocztek-ycia

    Być może jestem natrętny, ale Bracia zrozumcie, że to właśnie w Eucharystii, nie w symbolicznej Wieczerzy, odkryłem spełnienie słów Pana. Oczywiście mnóstwo argumentów możecie podać przeciwko temu. Ale czy nie zastanawia Was w ogóle taki fakt, że dopiero w IX wieku pojawiły się wątpliwości odnośnie do rozumienia obecności Chrystusa w Eucharystii (Paschazy Radbertus i Ratramnus). Dlaczego wszystkie Kościoły „historyczne” wierzą w realną, substancjalną i rzeczywistą obecność Jezusa w tym kawałku chleba. Przypominam, że nawet Luter nie wątpił, choć nie zgadzał się z katolicką nauką o Transubstancjiacji. Czy Kalwin i Zwinglii otrzymali jakieś wyraźniejsze światło od Boga, że to co do tej pory istniało w katolicyzmie, prawosławiu to było działanie Szatana. Bo jeśli tak jest, jeśli cała tradycja jest omamiająca, to co z Kanonem NT. W końcu to też poprzez tradycję wiemy, że takie księgi były uznawane przez naszych braci. Nie chcę by te moje wpisy były traktowane przez Was jako atak. Obiecuję, że to ostatni wpis. Jezus kiedy mówił w J6 o spożywaniu swojego ciała i piciu krwi, zostawił wolność uczniom i rzeczywiście część z nich odeszła. Dzielę się z Wami tą radością, ze spotkania z prawdziwym Panem, który oczekuje i tęskni.
    Pamiętam w modlitwie o Was…

    „Jak ten chleb łamany, rozrzucony po górach,
    Został w jedno zebrany,
    Tak niech Kościół Twój aż po najdalsze krańce ziemi
    Zbierze się w jednym królestwie Twoim,
    Bo Twoja jest chwała i moc przez Jezusa Chrystusa na wieki”. (Didache IX)

  19. witam said,

    Październik 9, 2010 @ 8:50 pm

    chce powiedziec ze to naprawde fajna stronka wieele ciekawych kazan szczegulnie paul washer kturego nie za wiele po polsku w internecie.mam pytanie do autora tego bloga jak tlumaczysz te kazania ? posiadasz jakis program czy z sluchu?

    pozdrawiam risa

  20. purytanin said,

    Październik 10, 2010 @ 5:41 pm

    Ja tłumaczę Washer’a ze słuchu, ale jest sporo transkrypcji jego kazań: http://www.sermonaudio.com/search.asp?mediatype=PDF&keyword=Paul^Washer&SpeakerOnly=true&currSection=sermonsspeaker

  21. Eli said,

    Marzec 6, 2011 @ 12:12 am

    Witam,
    przypakiem trafiłam i wracam do tej strony. Podoba mi się bezkompromisowość wypowiedzi i uczciwe przedstawianie Pisma Świętego. Niektóre zagadnienia (np. ekumenizm, kult Maryi, fałszywi prorocy itp) wyjaśnione bez pozostawienia cienia (przynajmniej we mnie) wątpliwości. Świetna kazania Washera.
    Nie widzę w necie żadnych iformacji na temat zborów Baptystów Reformowanych w PL. Są jakieś w Warszawie lub okolicach?

  22. Autor said,

    Marzec 21, 2011 @ 11:39 am

    Witam.
    To że nie polecasz Benedykta 16-stego to rozumiem, ale nie rozumiem czemu w jednym żędzie z nim postawiłeś Billa Grahama?
    Zaniósł on przecież ewangelię do ponad 200 milionów ludzi na całym świecie, czy nie odczuwasz strachu pisząc że go nie polecasz?

  23. purytanin said,

    Marzec 21, 2011 @ 11:43 am

    Oto dlaczego nie polecam Billy’ego Graham’a: http://www.youtube.com/watch?v=NjNhHgrhMJ0

  24. Autor said,

    Marzec 21, 2011 @ 12:05 pm

    Obejrzałem materiał filmowy i zadaję sobie pytanie – ile w nim prawdy?
    Jeśli nawet wszystko co przedstawia materiał o BG jest prawdą, to co z tego wynika? każdy czasem błądzi, myli się, przychyla się do czegoś co wydaje mu się dobre lecz po czasie rozumie że to jednak nie to.
    Podsumowując: nawet jeśli BG wypowiedział by słowa niegodne ucznia Jezusa – to czy przekreślają one cały jego dorobek? Czy nie można słuchać jego kazań sprzed lat, a czy wiemy w jakim stanie ducha jest teraz? Czy wiemy jak blisko Boga żyje Dzisiaj ?
    Bądźmy więc ostrożni w rzucaniu kamieniami :)

  25. Purytanin said,

    Marzec 21, 2011 @ 3:50 pm

    Wszelkie komentarze o Billym Grahamie proszę zamieszczać tutaj:
    https://purytanin.wordpress.com/2009/05/22/billy-graham-falszywy-nauczyciel/
    lub tutaj:
    https://purytanin.wordpress.com/2010/03/05/ekumeniczny-dzihad-john-macarthur/

  26. purytanin said,

    Kwiecień 15, 2011 @ 1:55 pm

    @ Eli
    Nie wiem wiele o warszawskich zborach. Podobno dobry zbór to K o ś c i ó ł D o b r e g o P a s t e r z a w budynku Kościoła Ewangelicko-Reformowanego w Warszawie (prezbiterianie) – a więc reformowani – oraz Biblijny Kościół Baptystyczny w Aninie (ale nie wiem czy reformowani).

  27. markus72 said,

    Kwiecień 18, 2011 @ 1:29 pm

    Witam,
    materiały zamieszczane na tej stronie są na prawdę dobre… tylko mam pytanie do autora tego bloga, skoro większośc kościołów i społeczności utraciło tą pierwszą „miłość”, to gdzie ty masz społeczność z innymi braćmi i siostrami, czy tylko wirtualnie, czy też należysz do jakiejśc społeczności, czy też prowadzisz kościół domowy? Prosiłbym o odpowiedź jeśli nie sprawi Ci to kłopotu? Pozdrawiam serdecznie.

  28. purytanin said,

    Kwiecień 18, 2011 @ 7:17 pm

    Chodzę do biblijnego zboru. Zapraszam: http://www.baptysci.siedlce.pl/

  29. markus72 said,

    Kwiecień 18, 2011 @ 9:00 pm

    Bardzo dziękuję za informacje, przyznam że szukam zboru gdzie mógłbym karmić się dobrym słowem, gdzie głoszona jest prawdziwa ewangelia bez obłudy i ściemniania, bez konieczności wielkich charyzmatycznych uniesień, ale prawdziwa ewangelia jaka zawarta jest w Słowie Bożym, którą głosił Jezus Chrystusa, a którą następnie przekazywali apostołowie…
    Przyznam, że słuchając wykładów Paula Washera wszystko wywróciło mi się do góry nogami… i pragnę iść we właściwym kierunku, kładąc pełną ufność w Panu, aby nie dać się zwieść wilkom w owczej skórze.
    Jeszcze raz pozdrawiam Cię serdecznie i błogosławię Cię w imieniu Naszego Pana Jezusa Chrystusa…
    Kończąc chciałbym jedynie dodać, że jestem pod wrażeniem materiałów zamieszczanych na twoim blogu

  30. Mmm said,

    Październik 19, 2011 @ 6:47 pm

    Witaj! Jestem pełen uznania dla odwagi jaką masz głosząc poselstwo Ewangelii na tej stronie. Pamiętaj jednak aby nie wpaść we własne szpony. A jak? Otóż na stronie znalazłem linka do strony Chrześcijańskiego Kościoła Baptystycznego w Siedlcach. Jeśli identyfikujesz się z tym zborem to czy popierasz wiele jego niebiblijnych praktyk, np. obchodzenie Halloween? Pozdrawiam i życzę Bożego błogosławieństwa!

  31. Andrzej said,

    Październik 20, 2011 @ 8:54 am

    Drodzy w Chrystusie

    chciałbym zachęcić Was do poczytania ciekawych rozważań pastora Berta
    Clendennena na temat współczesnego chrześcijaństwa, Kościoła i czasów
    ostatecznych. Jeżeli myśli te wydadzą się Wam budujące i potrzebne dla
    innych, przekażcie
    tę informację innym wierzącym.

    życzę Bożego błogosławieństwa
    Andrzej Olszewski
    clendennen.blogspot.com

  32. purytanin said,

    Październik 20, 2011 @ 12:31 pm

    Mmm,
    Nie mam wiedzy na temat obchodzenia Halloween w tym zborze, ani o innych niebiblijnych naukach tam głoszonych.

  33. samixpl said,

    Listopad 29, 2011 @ 4:00 pm

    Super robotę odwalasz, dzięki za tłumaczenia filmów na YT. Dzięki za inspirujące wpisy.

  34. BratCzatownik said,

    Luty 1, 2012 @ 9:32 pm

    Kościół katolicki zamykał kiedyś usta ludzi którzy mówili niewygodne rzeczy- paląc ich na stosach.
    Purytanin zawstydził kościół katolicki blokując możliwość wystawiania komentarzy osobom które nie zgadzają się wierzeniami purytanina :-)
    Pozdrawiam :-)
    I żegnam :-)

  35. purytanin said,

    Luty 2, 2012 @ 1:30 am

    BratCzatownik,
    Mylisz się. Nikomu nie blokuję możliwości wystawiania komentarzy. Jednak wszystkie komentarze czekają na zatwierdzenie, więc może to potrwać ok. doby.

  36. BratCzatownik said,

    Luty 2, 2012 @ 1:48 am

    Ok to w porządku, wystawiałem już wcześniej dwa czy trzy komentarze i pojawiały się od razu, zresztą pod wpisem ” O stronie” mój komentarz pojawił się od razu, wczorajszy post też pojawił się od razu, a dzisiejszy post pod filmem o protestantach już się nie pojawił. Przepraszam nie wiedziałem że zmieniłeś zasady.
    Ten post który napisałem teraz to możesz usunąć bo nie jest w temacie, ale nie mogłem w inny sposób przekazać ci wiadomości ponieważ nie podałeś swojego adresu meilowego ani formularza w którym zresztą nie musiałbyś podawać adresu meilowego a wiadomości by do ciebie dotarły (w wordpress jest dostępny taki formularz)
    Możesz też usunąć ten post: Kościół katolicki zamykał kiedyś ….
    Bo jak rozumiem zaszło nieporozumienie.
    Pozdrawiam
    BratCzatownik

  37. purytanin said,

    Luty 2, 2012 @ 11:53 pm

    Nie zmieniłem zasad. Po wysłaniu komentarza, wyświetla się on tylko u ciebie, a po moim zatwierdzeniu wyświetla się on u wszystkich.
    Pozdrawiam
    Puritan

  38. BratCzatownik said,

    Luty 3, 2012 @ 10:57 pm

    Czy doczekam się kiedyś opublikowania mojego komentarza na https://purytanin.wordpress.com/2012/01/31/kim-sa-naprawde-protestanci/#comment-1599 ?
    Już trzeci raz na przestrzeni paru dni wysyłam ten sam komentarz i ciągle go nie widać.
    Pozdrawiam.

  39. purytanin said,

    Luty 5, 2012 @ 8:40 pm

    No to dziwne, bo albo twoje komentarze nie dochodzą, albo źle wysyłasz.
    Pozdrawiam.

  40. BratCzatownik said,

    Luty 5, 2012 @ 9:41 pm

    Znalazłem problem w ustawieniach ” dzielenie się” „duskusja” masz zaznaczone:
    Pozostaw komentarz do moderacji, jeżeli zawiera on 2 lub więcej odnośników.

    Mój komentarz zawierał 4 odnośniki i dlatego czeka w kolejce do moderacji, oczywiście nie ma sensu ich teraz zatwierdzać bo zawierają to samo co komentarz który udało mi się w końcu umieścić na stronie – tyle tylko że pozbawione są dwóch linków.
    Pzdr.

  41. Wojtek said,

    Maj 6, 2012 @ 10:54 am

    Drogi Purytaninie brak mi na twoim blogu wiadomości o biblijnej POKUCIE bo to przecież ona prowadzi nas w objęcia naszego Ojca Niebiańskiego, do całkowitego zwycięstwa nad grzechem,czego naucza Jezus .Trzeba Boga przepraszać za grzechy własne, naszych przodków i narodu,. za bałwochwalstwo,antysemityzm itd. Zwycięzca otrzyma wieniec…Przed nowym narodzeniem gdzie otrzymujemy zadatek Ducha św, trzeba pokutować i ,zrywać z grzechem i potem dalej pokutować ,sprawy ciała Duchem umartwiajac. Nie wystarczy tylko wyznać ,że Jezus jest Panem,trzeba jeszcze wytrwać w Jego nauce.

  42. purytanin said,

    Maj 7, 2012 @ 8:31 pm

    Coś drogi Wojtku niedokładnie czytasz mojego bloga :-)
    „5. Do zbawienia konieczne jest odwrócenie się od grzechu i bycie gotowym na wszelkie okoliczności związane z podążaniem za Jezusem.”
    https://purytanin.wordpress.com/2012/02/22/szkic-prezentacji-ewangelii/

  43. Wojtek said,

    Maj 9, 2012 @ 9:58 pm

    Naśladować Jezusa to znaczy nie łamać prawa Bożego, tj nie grzeszyć Paul.Washer proroczo woła, że kto będzie świadomie dalej grzeszyć temu Jezus powie Idź precz czyniący bezprawie.To nie są żarty..
    Mówi się dużo o ekumenii u protestantów a przyjęcie niedzieli jako dnia świętego to przyjęcie autorytetu KK.To KK pozmieniał /jjak ks. Daniela/ czasy i prawo. Bóg Izraela nigdy i nigdzie nie zmienił świętego dnia szabatu a lud Boży poszedł w niewolę do Babilonu na 70 lat by ziemia mogła oddać swoje szabaty.Przy nowym narodzeniu gdy otrzymałem zadatek Ducha św.zrozumiałem jak dokładnie i samemu trzeba rozważać słowo Boże.Jestem pewien że szabat nadal obowiązuje a według TORY Jezus zmartwychwstał przed zakończeniem szabatu.Rozważ to bracie bo to ważne by nie łamać IV przykazania.o szabacie .Przecież chodzi o nasze życie !!!!
    My,pochodzący ,z pogan zostaliśmy wszczepieni do szlachetnego drzewa oliwnego Izraela jako dziczka,a Jezus uczynił jednego człowieka z Żydów i nie-Żydów w swoim ciele.Czemu się wzbraniamy przed przyjęciem od Żydów tego co biblijne ?

  44. purytanin said,

    Maj 9, 2012 @ 10:49 pm

    Wojtek, jeśli chcesz zachowywać zakon mojżeszowy, nikt ci tego nie broni, ani nikt cię za to nie potępi (przynajmniej jeśli chodzi o dzień sabatu). Prawda jest jednak taka, że nie ma takiej potrzeby by zachowywać starotestamentowe prawa, ale nowotestamentowe, a czytając Nowy Testament widzimy wyraźnie, że prawa moralne z Tory obowiązują nadal (z pewnymi zaostrzeniami), ale prawa ceremonialne takie jak, który dzień zachować dla Pana, już nie obowiązują.

    Dz.Ap. 15
    (5) Lecz niektórzy ze stronnictwa faryzeuszów, którzy uwierzyli, powstali, mówiąc: Trzeba ich obrzezać i nakazać im, żeby przestrzegali zakonu Mojżeszowego.

    NIGDZIE w Nowym Testamencie nie czytamy, że chrześcijanie zbierali się w sobotę, a czytamy, że spotykali się w pierwszy dzień tygodnia, czyli w niedzielę:

    Dz.Ap. 20
    (7) A pierwszego dnia po sabacie, gdy się zebraliśmy na łamanie chleba, Paweł, który miał odjechać nazajutrz, przemawiał do nich i przeciągnął mowę aż do północy.

  45. Daniel 9 said,

    Maj 10, 2012 @ 6:13 am

    1 Dekalog, a wraz z nim nakaz świecenia sabatu (pamiątki stworzenia) nie jest zakonem Mojżeszowym ponieważ nie Mojżesz go nadał, ale sam Bóg przekazał go Mojżeszowi spisując go na kamiennych tablicach własnym palcem por. II Moj.31:18; II Mojż. 32:15-16; II Moj 34:1.
    2 Jak myślisz dlaczego w odróżnieniu od przepisów dotyczących służby w świątyni oraz innych dekalog został spisany przez samego Boga? Dlaczego odnośnie sabatu Bóg nakazał by ludzie pamiętali o tym dniu jako pamiątce stworzenia oraz odkupienia? Czyżby to był zwykły zbieg okoliczności? Puritan przemyśl swoją teologię bo powtarzasz bezmyślnie utarte slogany teologiczne.
    3. Nie wmawiaj bzdurnej tezy osobom które nauczają o ważności dekalogu, że usiłują zapracować na zbawienie za jego przestrzeganie bo to nie jest prawda to kolejny teologiczny frazes, który bezmyślnie powtarzasz.
    4. Nowotestamentowe teksty świadczące o zgromadzaniu się chrześcijan w sabat: Dz.Ap. 16:13,17:2-3.
    5. Nigdzie w Biblii nie ma dowodu, ze wyrażenie łamanie chleba odnosi się do Wieczerzy Pańskiej to był zwykły posiłek zorganizowany na pożegnanie Pawła po zakończeniu dnia sobotniego po zachodzie słońca wg rachuby biblijnej podczas którego on przemawiał, aż do północy.

  46. Daniel 9 said,

    Maj 10, 2012 @ 6:19 am

    Tak o to Baptyści piszą na temat Prawa Bożego w jednym z punktów Londyńskiego wyznania wiary z XVII w.

    Posłuszeństwo Prawu moralnemu pozostaje na zawsze wiążące zarówno dla ludzi usprawiedliwionych, jak i dla wszystkich innych, a to ze względu na praktyczną treść tego Prawa, jak również ze względu na autorytet Boga-Stwórcy,który jest jego autorem. W Ewangelii Chrystus w żaden sposób nie przekreślił konieczności posłuszeństwa, wprost przeciwnie, wyraźnie podkreślił obowiązek przestrzegania tego moralnego prawa.
    Mt 5:17-19. Rz 3:31; 13:8-10; Jk 2:8,10-12.

  47. Wojtek said,

    Maj 10, 2012 @ 9:35 am

    Drogi bracie, bardzo proszę rozważ jeszcze ten fragment NT :
    19) Dlatego ja sądzę, że nie należy nakładać ciężarów na pogan, nawracających się do Boga, (20) lecz napisać im, aby się wstrzymali od pokarmów ofiarowanych bożkom, od nierządu, od tego, co uduszone, i od krwi. (21) Z dawien dawna bowiem w każdym mieście są ludzie, którzy co szabat czytają Mojżesza i wykładają go w synagogach.
    Dz.Ap.15,19-21
    .A więc mamy się uczyć prawa Bożego.Tylko, że tego co powiedział Bóg a nie tego co wymyślili ludzie / np w halasze żydowskiej czy Talmudzie./

    Jezus mówi, że ani kreska , ani jota nie przeminie z zakonu , aż to wszystko się stanie.Bóg uświęcił szabat ks Rdz. dla wszystkich ludzi, Potwierdzają to prorocy, mówiąc , że w Królestwie Mesjańskim Żydzi i narody będą obchodzić szabat .

  48. Joanna said,

    Lipiec 17, 2012 @ 5:41 pm

    Polecam cały 14 rozdział listu do Rzymian, ale w szczególności wersety 5 i 6: „Jeden robi różnicę między dniem a dniem, drugi zaś każdy dzień ocenia jednakowo; niechaj każdy pozostanie przy swoim zdaniu. Kto przestrzega dnia, dla Pana przestrzega; kto je, dla Pana je, dziękuje bowiem Bogu; a kto nie je dla Pana nie je, i dziękuje Bogu”.

    Spór o Szabat, czy dietę to pospolite waśnie, niegodne chrześcijan. Jezusowi też zarzucano łamanie szabatu i to nie bezpodstawnie.

    Pozdrawiam

  49. Wojtek said,

    Październik 4, 2012 @ 3:12 pm

    Skąd bracie wiesz co jest grzechem ??? Rabin mesjański Szaul napisał w liście do Rzymian, że „poznanie grzechu jedynie przez Prawo Boże”. A skoro nie uważasz, że całe Prawo Boże obowiązuje to chyba zawierzyłeś fałszywej teologii grzechu.
    Świętując szabat świadczymy , że to Bóg Izraela jest Stwórcą nieba i ziemi. Obchodząc niedzielę przyznajesz autorytet k katolickiemu, który szabat zastąpił niedzielą / w r.325/. Gdzie w biblii jest werset ,że nasz Bóg unieważnił szabat?
    Wszystko co Bóg polecił człowiekowi w całej biblii jest dobre bo przecież tylko On jest dobrym i kochającym Ojcem, a my jego dziećmi. Hallelujah!!!

  50. Jurek said,

    Październik 7, 2012 @ 4:48 pm

    Wojtek, obowiązuje Ciebie Prawo Mojżeszowe czy Prawo Chrystusowe?
    Porównaj 1Kor 9.20-21

  51. Wojtek said,

    Listopad 2, 2012 @ 7:25 pm

    Obowiązuje mnie Prawo Mojżesza. które we właściwy sposób wyłożył i wyjaśnił nam Jezus. Powiedział: Nie przyszedłem aby zmienić zakon ale by go wyjaśnić.
    Ani kreska, ani jota nie przeminie z Prawa, aż się to wszystko wypełni
    Ta nauka /Tora/ nie jest moja własna, ale Tego który mnie posłał.
    Jezus dał nam doskonały wzór posłuszeństwa względem Ojca, wzór który mamy naśladować.
    Bracie, którego z przykazań Mojżesza nie wypełniasz?
    Czyżbyś kradł, i cudzołożył myśląc,że krew Jezusa Cię oczyszcza z grzechu? Czyżbyś składał fałszywe świadectwa przeciw bliźniemu?
    Czyżbyś nie czcił swojego ojca i matki ?
    Czyżbyś nie święcił szabatu i nie potwierdzał ,że to Bóg stworzył niebo i ziemię i wszystko co w nich jest? …………………Którego nie wypełniasz?

    1J 5:3 „albowiem miłość względem Boga polega na spełnianiu Jego przykazań, a przykazania Jego nie są ciężkie.”

  52. Jurek said,

    Listopad 18, 2012 @ 4:48 pm

    Wojtek: „Obowiązuje mnie Prawo Mojżesza. które we właściwy sposób wyłożył i wyjaśnił nam Jezus.”

    Tylko, że Paweł w cytowanym przeze mnie 1Kor przeciwstawia te dwa zakony. Pod jeden podlega, pod drugi nie. A nawet jak potraktujesz Prawo Chrystusowe jako przetworzone (a nie tylko wyjaśnione) przez Jezusa Prawo Mojżeszowe, to zwróć uwagę, że mamy nowe przykazania, których nie ma w Zakonie Mojżeszowym.
    Ten zwrot „wyjaśnił” nie jest zbyt trafny, bo co to za wyjaśnienie przykazania o koszerności, które jest jego zaprzeczeniem (Mk 7,14-23)?

    Wojtek: „Powiedział: Nie przyszedłem aby zmienić zakon ale by go wyjaśnić.
    Ani kreska, ani jota nie przeminie z Prawa, aż się to wszystko wypełni”

    Ten werset skomentowałem tu https://purytanin.wordpress.com/2010/02/10/szabat-czy-obowiazuje-chrzescijan/#comment-553
    Poza tym źle cytujesz Mt 5,17 Tam jest „wypełnić” a nie „wyjaśnić”.

    Wojtek: „Bracie, którego z przykazań Mojżesza nie wypełniasz?”

    Których nie wypełniam? Na przykład tych:
    – nie płacę podatku półsyklowego na świątynię,
    – nie obchodzę świąt Paschy, Namiotów i innych,
    – nie załatwiam potrzeb fizjologicznych za pomocą łopatki,
    – nie obchodzę szabatu,
    – nie jestem obrzezany,
    – nie składam ofiar w świątyni

    Wojtek: „Czyżbyś kradł, i cudzołożył myśląc,że krew Jezusa Cię oczyszcza z grzechu? Czyżbyś składał fałszywe świadectwa przeciw bliźniemu?
    Czyżbyś nie czcił swojego ojca i matki ?
    Czyżbyś nie święcił szabatu i nie potwierdzał ,że to Bóg stworzył niebo i ziemię i wszystko co w nich jest?

    Te, które wymieniasz, poza szabatem, są zawarte w Nowym Testamencie (jako Zakon Chrystusowy). A o szabacie, a właściwie o odpocznieniu dla Ludu Bożego mówi Hbr 4. Ale nie ma tam literalnego święcenia szabatu.

  53. Wojtek said,

    Grudzień 2, 2012 @ 12:21 pm

    Jakie nowe przykazania dał Jezus, których by nie było w Torze ?
    Przecież wierzący z Berei wszystko sprawdzali z Pismami.Jeżeli by coś nie było zgodne z nimi, byłoby odstępstwem od nauki Boga Izraela.

  54. Jurek said,

    Grudzień 9, 2012 @ 5:30 pm

    Wojtek: „Jakie nowe przykazania dał Jezus, których by nie było w Torze ?”

    Nowym przykazaniem jest przykazanie miłowania braci (J 13,34) tak jak Jezus nas umiłował. To nowe przykazanie nie jest wzięte z Tory.

    „Nowe przykazanie daję wam, abyście się wzajemnie miłowali, jak Ja was umiłowałem; abyście się i wy wzajemnie miłowali.”

  55. Wojtek said,

    Grudzień 11, 2012 @ 2:04 pm

    Wszystko staje się nowe gdy jesteśmy w Mesjaszu, gdy wychodzimy z grzechów i rodzimy się na nowo, by żyć dla Boga.
    .Przykazanie miłości ,które jest od początku ,w Mesjaszu nabrało pełni. To On dał nam wzór jak mamy żyć zgodnie z Prawem Bożym, czyli bezgrzesznie.Tak jak było na początku w ogrodzie Eden.
    Adam i Ewa żyli w zgodzie i miłości z Bogiem.

  56. Wojtek said,

    Styczeń 17, 2013 @ 12:07 pm

    Życie zgodne z Prawem Bożym nie jest środkiem służącym do zbawienia.lecz raczej jego wynikiem, czyli owocem.

  57. darek said,

    Grudzień 25, 2013 @ 9:23 pm

    Witaj! Chciałbym ci podziękować za twoje tłumaczenia kazań Paula washera. Dzięki temu mogę się codziennie nawracać i poznawać prawdziwegoJEZUSA! Dziękuję.

  58. darek said,

    Grudzień 28, 2013 @ 10:15 am

    Witaj! Mam pytanie na temat grzechu. Wiec: czy na przykład kradzież jest większym grzechem niż na przykład cudzołóstwo lub egoizm,pycha itd….. Pozdrawiam!

  59. purytanin said,

    Grudzień 28, 2013 @ 9:13 pm

    Witaj Darek!
    W Biblii nie ma rozróżnienia na grzechy lekkie i ciężkie. Wszystkie są ciężkie. Jak. 2 (10) Ktokolwiek bowiem zachowa cały zakon, a uchybi w jednym, stanie się winnym wszystkiego.

    Grzech pozbawia nas Bożego błogosławieństwa i nie ma tu znaczenia czy popełniliśmy mały grzeszek, czy wielki grzech. Mówił o tym Jezus w 5 rozdziale Ewangelii wg Mateusza. Jedynymi grzechami, które zostały wyróżnione przez Biblię jest bluźnierstwo przeciwko Duchowi Świętemu oraz nieczystość.

    1 Kor. 6
    (18) Uciekajcie przed wszeteczeństwem. Wszelki grzech, jakiego człowiek się dopuszcza, jest poza ciałem; ale kto się wszeteczeństwa dopuszcza, ten grzeszy przeciwko własnemu ciału. (19) Albo czy nie wiecie, że ciało wasze jest świątynią Ducha Świętego, który jest w was i którego macie od Boga, i że nie należycie też do siebie samych?

    Dopuszczając się nierządu człowiek dopuszcza się zatem niszczenia własnego ciała, które jest świątynią Ducha Świętego. Biblia mówi, że kto niszczy świątynię Bożą, tego zniszczy Bóg. Dlatego konsekwencje np. nierządu mogą być szczególnie poważne – ale nie zmienia to faktu, że każdy grzech, nawet ten popełniany tylko w myślach, musi być wyznawany Bogu i musimy się od niego odwrócić. Nie jesteśmy potępieni za to, że zgrzeszyliśmy – w momencie nowego narodzenia otrzymujemy przebaczenie wszystkich grzechów i mamy zagwarantowane życie wieczne. Ale umiłowanie nawet najmniejszego grzechu może stać się przeszkodą w nawróceniu, czyli nawet za przywiązanie do czegokolwiek, co jest grzeszne, możemy zostać potępieni.

  60. darek said,

    Grudzień 31, 2013 @ 7:04 am

    Witaj! Bardzo ci dziekuje za odpowiedz w sprawie grzechu. Dzisiaj mam pytanie w kwesti formalnej:czy i gdzie są dostępne książki supregona przepraszam jeśli zle napisałem nazwisko. Z góry dziękuję za odpowiedz. Niech zawsze i wszędzie będzie uwielbiony i wywyższony nasz PAN JEZUS!!!!! Pozdrawiam serdecznie!

  61. darek said,

    Styczeń 18, 2014 @ 8:09 am

    Witam! i przepraszam za to ze zadałem głupie pytanie na temat spurgeona. Wystarczyło kliknąć na ten link? Mogę się tylko wytłumaczyć kompletna ignorancja oraz kompletnym wręcz beznadziejnym brakiem umiejętności obsługi komputera. Czekam z niecirpliwoscia na nowe filmy Paula washera! Niestety mój angielski to zero. Jeszcze raz przepraszam i błogosławię twojej służbie w imieniu JEZUSA. Pozdrawiam!

  62. darek said,

    Luty 8, 2014 @ 8:08 am

    Do purytanin! Lubię i często to robię prowokować innych ludzi. Często widzę jacy naprawdę są.Ciebie też sprowokowalem! Mam więc wyrobiona opinię na Twój temat. Oto i ona: Jeśli się ktoś z Toba nie zgadza to po prostu nie ma racji! Koniec opinii. Pozdrawiam bardzo serdecznie! (uwierz ze w tym co napisałem nie ma cienia złośliwości ani ironii) A co jeśli np.Paul Washer(którego bardzo cenie i szanuje więcej z którym się zgadzam) nie ma racji????

  63. purytanin said,

    Luty 8, 2014 @ 6:23 pm

    Darek, książki Spurgeona nie są dostępne w księgarniach. Są za to
    dostępne w wersji elektronicznej na stronie: http://www.spurgeon.one.pl/
    Nie przypominam sobie, bym dał się przez Ciebie sprowokować.
    Pozdrawiam.

  64. darek said,

    Marzec 11, 2014 @ 6:22 am

    Witam! Mam kilka pytań: 1) skąd wiesz ze Jezus w którego wierzysz jest Jezusem który umarł na krzyżu? 2) Czy znasz Jezusa ? 3) skąd wiesz że Jezus zna Ciebie? 4) Czy jesteś pobożnym człowiekiem? 5) Czy kochasz Jezusa? 6) Czy Jezus kocha Ciebie? To tylko część pytań które zadaję ludziom którzy twierdzą że. Wierzą w Boga.


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: